مجله معمار شماره ۱۳۳
مجله معمار شماره ۱۳۳
حضور و نقش «خانه» در آثار ناصر تقوایی
سینما به عنوان بازتابی از زندگی - و بخشی از آن - بدون مکانها بیمعناست. از همین روست که برای شکل گرفتن یک درام دو محور عمودی و افقی لازم است. تا بتوان خط سیر رویدادها را بر آن همچون یک نمودار گرافیکی - رسم کرد. محور عمودی آدمها شخصیتها هستند که روی محور افقی مکانها لوکیشن ها قرار میگیرند. آدمها با مکانها معرفی و صاحب هویت میشوند اگر مکانی وجود نداشته باشد که شخصیت در آن مستقر ،شود در آن مکان کار و استراحت و زندگی یا حتی از آن گذر کند درامی شکل نمیگیرد. یا دست کم نمیتوان رویدادها را در پیوند منسجمی با هم سازمان داد که در نهایت به نتیجه و درک روشنی منجر شود.
صفحه ۳۲