کتاب دو قدم تا لبخند

نویسنده: حسن آدینه زاده

شما حاکم بر سرنوشت خویش هستید

« شما باید مسئولیت شخصی خود را به عهده بگیرید. شما نمی‌توانید شرایط، فصول یا جهت وزش باد را تغییر دهید. اما می‌توانید خودتان را تغییر دهید.» جیم ران

در بالای تپه‌ای مشرف به شهر زیبای« سانتا باربارا » پیرمرد خردمندی می‌زیست که همه او را مرشد ریش سفید می‌نامیدند. روایت میکنند که پیر خردمند می‌توانست به هر پرسشی پاسخ دهد.

دو پسر نوجوان تصمیم می‌گیرند نزد پیرمرد رفته با طرح سؤالی او را به اشتباه انداخته دستپاچه‌اش کنند. آن دو، پس از طرح سؤالی که احتمال اشتباه در پاسخگویی به آن زیاد بود، پرنده‌ی کوچکی گرفته روانه‌ی قله می‌شوند.

نوجوانی که پرنده در مشتش بود از پیر دانا پرسید: « ای مرشد! می‌توانی بگویی پرنده‌ای که در مشت من هست مرده است یا زنده؟» پیر نوجوان را مخاطب قرار داد و گفت: « پسرم! اگر بگویم زنده است، مشت خود را فشرده و پرنده‌ی بینوا را له می‌کنی و اگر بگویم مرده است دستت را باز کرده پرنده به پرواز در خواهد آمد. او اکنون در دست‌های توست.»

نتیجه: نکته و درسی که از این داستان می‌گیریم این است که تقریبا هر اتفاقی که برای‌تان می‌افتد در دستان شماست. سرنوشت شما تا حدود زیادی در اختیار و کنترل شماست. شما با انتخاب ها و تصمیم‌های تان آینده‌ی خود را میسازید. آنچه به دست می‌آورید، نتیجه کار شماست. شما با اعمال روزانه و سالانه خود پیر دانا سرنوشت خودتان را رقم می‌زنید.

صفحه 84

متاسفانه این کتاب موجود نیست

کتاب دو قدم تا لبخند

متاسفانه این کتاب موجود نیست

دیدگاه‌ها

در حال حاضر دیدگاهی برای این کتاب ثبت نشده است.

مطالب پیشنهادی

مغزی که همه چیز را می‌فهمد

مروری بر کتاب مغز پویا نوشته‌ی دیوید ایگلمن

مضحکه‌ای از جنگ

مروری بر نمایشنامه‌ی سرباز شکلاتی نوشته‌ی جرج برنارد شاو

ده کتاب برتر درباره‌ی افراد گمشده

این داستان‌های منقطع‌ که هم در رمان‌ها و هم در زندگی واقعی اتفاق می‌افتند، به شدت تأثیرگذار و کلیدی برای یک اضطراب جهانی هستند