کنسرو غول

معرفی کوتاه کتاب کنسرو غول نوشته‌ی مهدی رجبی

نویسنده مهمان

چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲

کتاب کنسرو غول

توکا پسری منزوی است. مادر عجیبی دارد که به ترس او می‌افزاید. توکا بسیار ترسوست و از همکلاسی‌هایش کتک می‌خورد. او حتی با خواندن کلمات و حرف زدن هم مشکل دارد. اما پسر منزوی داستان ما طی یک اتفاق زندگی‌اش را تغییر می‌دهد. روزی یک پیرزن کتابی به او می‌فروشد و کنسروی به او می‌دهد و ادعا می‌کند که درون کنسرو یک غول وجود دارد. توکا با مطالعه کتاب با شخصیت کتاب همذات پنداری می‌کند. از آن سو غول کنسرو هم واقعی از کار در می‌آید و تبدیل به دوست توکا می‌شود. از اینجای ماجراست که زندگی توکا با تغییراتی روبرو می‌شود. او ِآرام آرام به ترسش غلبه می‌کند و متوجه می‌شود در ریاضیات استعداد عجیبی دارد.

این کتاب به نوجوانان کمک می‌کند تا بر ترس‌های خود غلبه کنند، تفاوت‌های خود را بپذیرند و اعتماد به نفس خود را معطوف به کلیشه‌ها نکنند.

بخشی از کتاب کنسرو غول

«همیشه اینجاهاش قلبم می‌افتاد به تالاپ تولوپ. پرویز واقعا نترس بود این ماجراهای خشن را که تعریف می‌کرد من هم ازش می‌ترسیدم. اما باز هم ازش خوشم می آمد. حرف‌هاش خیلی باحال و هیجانی بود. کتاب را بستم و از مبعد رفتم بیرون. می‌خواستم بروم سراغ کتاب جادوی ریاضی، ولی یاد غول افتادم و دوباره دلم گرفت. انگار بدون او تحمل عددها را نداشتم. چشمم افتاد روی میز. داشت از پشت شیشه‌ی قارچ‌های خشکیده می آمد بیرون.شاخک‌هاش را دیدم. اگر مامان می‌دیدش از ترس قلبش می آمد تو دهانش.»

دیدگاه ها

در حال حاضر دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است.

مطالب پیشنهادی

داستان دوستی سوفی با یک غول برای نجات دنیا

داستان دوستی سوفی با یک غول برای نجات دنیا

معرفی کتاب کودک غول بزرگ مهربان نوشته‌ی رولد دال

احساسات به ما چه می‌گویند؟

احساسات به ما چه می‌گویند؟

مروری بر کتاب کودک گفت‌وگو کنیم درباره‌ی احساس‌ها نوشته‌ی فلیسیتی بروکز و فرانکی آلن

جهان به مثابه‌ی یک کتاب

جهان به مثابه‌ی یک کتاب

مروری بر کتاب پروست و من نوشته‌ی رولان بارت

کتاب های پیشنهادی