حرفت را بزن ولی با مردم راه بیا

معرفی کوتاه کتاب کودک حرفت را بزن ولی با مردم راه بیا نوشته‌ی اسکات کوپر

نویسنده مهمان

دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲

عکس روی جلد کتاب حرفت را بزن ولی با مردم راه بیا

مدرسه در کنار تمام جذابیت‌هایش مشکلاتی هم دارد و یکی از آنها تعامل با همکلاسی‌ها و دوستان است. اینکه ما چطور در برابر احساساتمان واکنش نشان بدهیم، چطور در برابر قلدری بایستیم، چطور احترام دیگران را نگه داریم و....

تمام این‌ها نیاز به تمریناتی دارند که این کتاب به آنها پرداخته است.

کتاب سرفصل‌های مختلفی دارد. بیان احساسات، پایان دادن به جروبحث و دعواها، پس زدن افکار منفی، کنار آمدن با سرزنش‌ها، دوستیابی و حفظ دوستان و...

کودک می‌تواند با انتخاب هر فصل یا مطالعه‌ی متوالی فصل‌ها به مهارت‌های ارتباطی در آن زمینه برسد. کتاب تلاش کرده است تا روش‌های متفاوتی را به مخاطبش بیاموزد. مخاطب از آن پس می‌تواند در مرحله‌ی خاصی از حرف زدن و تعامل این روش‌ها را به کار بگیرد.

همچنین او می‌تواند این روش‌ها را پیش خودش، در میان دوستان و همراه با بزرگترها تمرین کند و از نظرات و تجربیات آنها هم استفاده کند. برای این تمرین‌ها هم بخشی به نام «وقت تمرین» تالیف شده است که راه‌های خاص تمرین را به کودک می‌آموزد.

همچنین این کتاب بخشی به عنوان «صحبتی با بزرگترها» دارد. در بخشی از این سرفصل می‌خوانیم: «شواهد زیادی در دست است که تایید می‌کند الگوی کودک شدن و گفت‌وگو با کودکان و نوجوانان درباره‌ی تجربه‌های اجتماعی می‌تواند به او کمک کند که خیلی بهتر با شرایط اجتماعی سخت و به ویژه آزار و مشاجره کنار بیاید. در این کتاب مثال‌هایی از گفت‌وگوها و موقعیت‌های مختلف ارائه شده است. همچنین درباره این‌که چرا مردم در موقعیت خاص واکنش و احساس خاصی نشان می‌دهند، بحث‌هایی مطرح شده است که می‌توانید از آن‌ها برای شروع گفت‌وگو و تمرین با کودک استفاده کنید.»

دیدگاه ها

در حال حاضر دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است.

مطالب پیشنهادی

آوا در آینه

آوا در آینه

معرفی کوتاه کتاب کودک آوا در آینه نوشته‌ی فائزه دائمی

سیب مهربانی

سیب مهربانی

مروری بر کتاب‌ کودک درخت بخشنده نوشته‌ی شل سیلور استاین

ترس را بترسان!

ترس را بترسان!

معرفی کتاب کودک ترس‌های من نوشته‌ی ایزابل فیلیوزت

کتاب های پیشنهادی