ترس را بترسان!

معرفی کتاب کودک ترس‌های من نوشته‌ی ایزابل فیلیوزت

تهمینه حدادی

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

(1 نفر) 5.0

کودک ترس های من My Fears

این کتاب هم یک دایره‌المعارف است و هم نیست. قرار است با کودکان درباره انواع و اقسام ترس‌ها صحبت کند. مثلاً ترس‌هایی که مفیدند. بله ترس‌های مفید. آن چیزهایی که باعث می‌شوند ما در برابر خطر محتاط باشیم و از آن دوری کنیم. یا مثلاً کتاب درباره ترس‌های غیر مفید هم صحبت می‌کند. ترس‌هایی که توی ذهن هرکسی است و واقعیت ندارد. این‌طوری است که نویسنده کتاب به سراغ ترس‌هایی رفته که هر کودکی ممکن است تجربه کند. درباره آن‌ها صحبت کرده است و برای آن‌ها راه‌حل داده است.

همین الان به شما بگوییم که فکر نکنید این راهکارها کلیشه‌ای‌اند. خیر! کتاب پر از تمرین و برچسب است که کودک وارد یک بازی مهیج برای شناختن خود شود و خود برای کنترل ترسش دنبال راه‌حل مناسب بگردد.

بنابر این خواننده کتاب در هر شرایطی می‌تواند به سراغ کتاب برود. ممکن است بعضی سرگرمی‌ها مناسب زمانی باشند که مخاطب دنبال آرامش و تمرکز است. ممکن است او زمانی که ترس را تجربه کرده سراغ کتاب بیاید و...

در معرفی کتاب آمده است که:« بعضی ترس‌ها و نگرانی‌ها مفیدند، بعضی هم مفید نیستند. بیا کشف‌شان کنیم! شاید دلت بخواهد خیلی شجاع باشی و هیچ وقت نترسی! به هر حال بعضی ترس‌ها مفیدند و تو را حفظ می‌کنند. ولی بعضی ترس‌ها هم بی‌فایده هستند و اذیتت می‌کنند. من از شنا کردن می‌ترسم – من می‌ترسم دوست‌هایم دوستم نداشته باشند – من از دعوای مامان و بابا می‌ترسم – من می‌ترسم معلم‌مان فکر کند باهوش نیستم. همه‌ی آدم‌ها ترس‌ها و نگرانی‌هایی دارند، ولی با تمرین ترس کمتر و اعتماد به نفست زیاد می‌شود و به خودت اطمینان می‌کنی.»

انتشارات نردبان مثل سایر کتاب‌های مهارتی خود در انتهای این اثر هم بخشی را به بزرگترها اختصاص داده و با ‌آن‌ها درمورد «ترس کودکان» صحبت کرده است. والد یا مربی با مطالعه این بخش با تفاوت‌های کودکان در بروز ترس و رفتارهای مناسب با آنها صحبت کرده است.

دیدگاه ها

در حال حاضر دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است.

مطالب پیشنهادی

وقتی کتاب‌ها می‌سوزند

وقتی کتاب‌ها می‌سوزند

مروری بر کتاب فارنهایت ۴۵۱ نوشته‌ی ری بردبری

آوا در آینه

آوا در آینه

معرفی کوتاه کتاب کودک آوا در آینه نوشته‌ی فائزه دائمی

یک بار دیگر تلاش کن

یک بار دیگر تلاش کن

مروری بر کتاب کودک داستان یک اختراع فوق‌العاده نوشته‌ی اشلی اسپایرز

کتاب های پیشنهادی