مجله آوانگارد یکساله شد

آوانگارد کتابخانه‌­ای در دنیای مجازی

نویسنده مهمان

سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸

(1 نفر) 5.0

مجله آوانگارد

مجله آوانگارد یکساله شد. 

عبارتی که خواندن آن برای شما یک عبارت خبری است و نوشتن آن برای ما با مجموعه­‌ای از خاطرات و آرزوها همراه است. 21 آبان سال گذشته بود که با انتشار اولین متن در مجله آوانگارد، مسیری را در تولید محتوای مستقل برای وضعیت روز ادبیات ایران شروع کردیم و این 365 روز را با خوشی­‌ها و ناخوشی­‌ها پشت سر گذاشتیم.

نوشتن درباره­‌ی کتاب­‌ها و ادبیات روز، نوشتن درباره­‌ی نویسنده­‌هایی که محدودترین واژه‌ها را برای ورود به دنیای پر از کلمه کتاب­‌هایشان داشتیم و نوشتن برای خوانندگانی که دقت و وسواس همیشگی­شان مایه پیشرفت یکساله ما بوده است، بدون اغراق وظیفه­‌ای سنگین و در عین حال جذاب بود. حال که یکسال از فعالیت مجله آوانگارد گذشته و توانسته است با انتشار بیش از 221 مطلب از ادبیات کلاسیک تا ادبیات روز ایران شما را با خود همراه کند، امیدواری به ادامه مسیر ما را از کاربرد هر فعل گذشته‌­ای منع می­کند. ما اینجاییم تا از یکسال همراهی شما تشکر کنیم و از آینده­‌ای بگوییم که می‌خواهد راوی نگاه نو باشد.

آوانگارد

درباره­‌ی آوانگارد

آوانگارد کتابخانه‌­ای در دنیای مجازی به همراه نوشته­‌هایی است که مانند راهنما، دربارۀ کتاب­‌ها حرف می­زنند. با سرزدن به آوانگارد، انگار که مقابل قفسه­‌های کتاب توقف کرده­­‌ایم و غرق در سطرها و متون کتاب، آنچه برای خواندن برگزیده­‌ایم را به خانه می­‌آوریم. با این تفاوت که روایت از نگاه آوانگارد، روایتی نو برای ترویج فرهنگ کتاب­خوانی و اشتراک آن با دوستداران کتاب و ادبیات، اصلی­‌ترین هدف آوانگارد است. مجله آوانگارد با انتشار نوشته­‌های نویسندگان مسلط به حوزه ادبیات، روایتگری نگاه نو را در یکسال گذشته آغاز کرده و حالا بیش از پیش برای ادامه این مسیر انگیزه دارد.

آوانگارد

به کتابخانه­‌ی ما سر بزنید

آوانگارد یک کتابفروشی نیست اما این امکان را برای خوانندگان مجله‌­اش فراهم کرده است که اگر تصمیم به تهیه کتاب‌­ها یا هدیه دادن آن­ها دارند، این خرید را به شیوه آوانگارد انجام دهند. البته با این رویکرد که پیش از خرید حتما درباره آن­ها بخوانید و حال خوب ورق زدن کتاب در فضای مجازی را تجربه کنید. کافی است در مرحله ابتدایی مشخصات کاربری­تان را در آوانگارد ثبت و بعد، از قسمت کتابخانه یا مجله، با انتخاب کتاب مورد نظر، پاکت خریدتان را از یک کتاب با بسته بندی متفاوت پر کنید.

با ما همراه باشید و برایمان بنویسید

نوشتن درباره کتاب­‌ها سخت­‌ترین کار دنیاست چرا که پیش از ما یک فرد به نام  نویسنده، وقت زیادی را صرف نگارش آن کرده است. از طرفی نه فقط آن­هایی که درس ادبیات خوانده اند یا مطالعه تخصصی درباره آن دارند، بلکه هر فرد با توانایی نگارش، می­تواند چند خطی درباره کتابی که خوانده است روایت کند. اگر به فنون نگارش برای عام آگاهی دارید و با نگاه نو از کتاب­هایی که خوانده­‌اید می­‌نویسید، ما در آوانگارد میزبان نوشته‌­هایتان هستیم. کافی است مشخصات خود را همراه با یک نمونه متن به ایمیل آوانگارد بفرستید و منتظر بمانید تا با شما تماس بگیریم: hi@avangard.ir همچنین شبکه­‎های اجتماعی آوانگارد در توئیتر و اینستاگرام مشتاقانه از پیشنهادهایتان در حوزه معرفی کتاب­ها و نوشتن درباره آن­ها استقبال می­‎کند.

    دیدگاه ها

    در حال حاضر دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است.

    پرسش های متداول

    آوانگارد یک کتابفروشی نیست اما این امکان را برای خوانندگان مجله ­اش فراهم کرده است که اگر تصمیم به تهیه کتاب ­ها یا هدیه دادن آن­ها دارند، این خرید را به شیوه آوانگارد انجام دهند.

    روایتی نو برای ترویج فرهنگ کتاب­خوانی و اشتراک آن با دوستداران کتاب و ادبیات، اصلی ترین هدف آوانگارد است.

    مطالب پیشنهادی

    کیکی با طعم شیرین خانواده

    کیکی با طعم شیرین خانواده

    مروری بر کتاب کودک خانواده شبیه کیک است نوشته‌ی شونا آینز

    مغزی که همه چیز را می‌فهمد

    مغزی که همه چیز را می‌فهمد

    مروری بر کتاب مغز پویا نوشته‌ی دیوید ایگلمن

    برای کتاب خواندن کارت بگیرید

    برای کتاب خواندن کارت بگیرید

    معرفی کوتاه کتاب باشگاه کتاب‌خوانی بانی نوشته‌ی آنی سیلورسترو

    کتاب های پیشنهادی